10.29.2014

The Wet-Vest Experience

Jag har alltså provat att gammelpersonsgympa i vattnet, i en väst man först spolar i kallvatten innan man tar på sig.

Basen för allt var cyklande eller joggande rörelser med benen medan olika rörelser gjordes med armarna. Dessa rörelser gjorde väldigt ont och jag var gråtfärdig efter uppvärmningen. Jag fortsatte dock passet genom för att jag skulle ge det en ärlig chans. Efteråt kunde jag bara gå halva vägen till omklädningsrummet innan jag var tvungen att sitta ned en stund för själva gången gjorde så jävligt ont.

Passet var säkert lagom givande och jobbigt för instruktören, men vattensitups eller små cirklar med armarna i vatten gav inga adrenalinkickar direkt och bredvid crawlades det friskt i banorna.

Kort sagt tror jag inte att jag kommer vattengympa igen. Får prata med friskvårdslotsen om vad jag kan hitta på istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar