10.04.2014

Middagssällskap: Taxi Driver

Efter vissa påtryckningar av en viss medboende (inte Kalle...) så har jag nu sett Taxi Driver (ej att förväxla med taxidermy). Jag gillade den då den helt enkelt var min typ av film. Jag drar här vissa paralleller till t ex A Beautiful Mind eller The Irrefutable Truth About Demons och ingen är förvånad. Den där gradvisa nedstigningen tills hela livet riktas mot en punkt som alltid slår an rätt strängar i min lätt förutsägbara filmsmak. Kommer att se om den tusen gånger förmodligen, följd av varierande mängder sömn.

Al PaNiro spelade huvudrollen som ni ser ovan (Det är helt enkelt omöjligt att hålla isär dem..mycket som alla Lee/Li:s). 

Visst har DAF cover art på ett av sina album där en av dem är utstyrslad om inte identiskt med så väldigt likt Travis? En googling ger ingenting, på sin höjd lite lastbilar...Någon som sitter på mer kunskap eller kanske lite mad googleskills? host host...

2 kommentarer: