5.19.2011

People it's my party...

Sitter just nu i ett hus i ett bostadsområde väst om Teg. På bakgården finns en sängaffär där jag inte fick bo - mkt besviken. Jag fick ett rum i huset istället. Nära toaletten, för min komfort. Rummet kallas triangelrummet. Jag har inte förhört mig om varför men Hauptmann trodde att jag hade en invit att vänta.
Det är ett rätt trivsamt rum, men så långt från universitetet att jag aldrig varit så långt därifrån förut. Det har inte fängelsets charm skall erkännas, mer hemvävt. Mer 70tal och mer konstiga lukter.

När jag ringde på med Hauptmann öppnade Edward Francis Sharp. Det var ett speciellt ögonblick. Han var klädd för bister vinter men det är sommargrader på denna del av klotet. Dörren låses 22 och det finns här en jordglob som nattlampa. Det är lite läskigt med jordgloben och de många Nicke Nyfiken böcker som ligger här. Det vilar barn i luften men rummet ekade tomt sånär som på ljudet av ett billarm i den inte allt för långt borta omgivningen.

Jag saknar redan Hauptmann så jag avlider. Jag vill inte bo här, vill inte laborera. Jag vill åka hem! Jag vill åka hem!! Hem !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar