8.02.2010

A good night to you my pretties

Sitter vaken i min säng och slöläser/bloggar lite. Om fem timmar skall jag kliva upp och duscha, om sex timmar åka till jobbet. Ute mullrar det- hästhovar? Åska? Undergång (faller nog under hästar ändå med tanke på ryttarna)? En ny dag som bryter sig genom jordskorpan? 
Jag funderar lite på detta med drömmar.

När jag var liten halvdrömde jag ofta sådär i halvvaket tillstånd om en robot som höll på att ta sig genom väggen och in till mig. Regelbundet hörde jag dess tunga fotsteg mot marken i rask takt. På någon nivå visste jag nog ändå att det kunde vara mina hjärtslag och inte prompt fotsteg men valde att inte tro på det som en möjlighet eftersom jag isf skulle vara rökt om roboten faktiskt kunde bryta sig igenom väggen denna kväll. Bättre att vara beredd så att säga.

Funderar lite på om man inte borde läsa lite Majsan som man så vanvördigt kan kalla honom. Björnen som flydde in i decembrarnas raseri. JAG! ligger ju alltid på mitt skrivbord. Det är fint så. Där ligger också Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva för att den är (en av)min(a) jag-orkar-inte-somna-bok, den är lättläst och kräver inte så mycket. Man blir helt enkelt matad med sked även om man inte riktigt hinner känna smaken då så är det OK. Rothstein skulle jag kunna tänka mig att pyssla med också, men det är så låg mysfaktor. Baka, det vore grejor det, kanske lyssna på lite kent? Är inte särskilt trött, men sova det ska man ju göra så då är det bäst att inte lyssna så mycket på kroppen, det blir mest bara jobbigt.

Sovs det på Er sida skärmen?


2 kommentarer:

  1. jasså, du drömde om robottar du...

    SvaraRadera
  2. Japp det gjorde jag, rätt så ofta, vad drömde du om?

    SvaraRadera