8.08.2010

Cuts like a knife

Hemma i Tapelake igen. Saknar att resa redan. Trivs på tåg, lugnt gungande långsamt tåg, med eller med utan män på taket.
Reste med buss igår också.
Hon bredvid hade med sig en liter o'boy och en liter cola, jag duschade hennes dryck med min loka. Den exploderade över oss båda, kablammo. "Sådant som händer" sa hon. Jag torkade av henne med min förtrånga tröja iallafall. Hon såg måttligt nöjd ut, men bättre det än blöt tyckte jag.

Införskaffade en svart spork igår på designtorget i Ups. Han bakom disken log och sade "svart". Jag log tillbaka och nickade, japp precis som den svarta trenchen, svarta skorna, svarta tröjan och svarta väskan. Ska det vara hardcore så ska det. Köpte kaffe, gick runt i regnet och drack. Det var väl fint.
Löjligt lycklig blev jag på LundeQ när jag hittade inte en utan tusen nya WW2 böcker.En som en SS soldat skrivit under den andra halvan kriget ( på tåget talade två tyskar med varandra bakom mig, de tyckte att svenskarna var som ryssarna - inte så talföra). Jag anlade kännade min när jag tittade på böckerna tills jag såg den med röd svart omslag. Jag log brett och tog den fnissande. De bakom började skratta. De tyckte också att WW2 var förjävla festligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar