8.15.2009

Marknad.

På ett sällsynt klassiskt fjortismanér tillbringade igår camp Allilujeva kvällen på den årliga marknaden i en av de små orter som ligger i pölar kring staden. Sturmis var med vilket inköpen skvallrar om:

Filmer:
Eichmann ( starring T.Kretschmann!!! tyvärr med glasögon på...)
Pojken i den randiga pyjamasen( skitfilm, inget för den med krav på "realism", det ända som var "lite action" var slutet, annars mest bara trög story. Kurt= nice though)
die Welle (skall ses ikväll)

Godis:
brända mandlar (dessa fick dock Brezj & Genralissimus dela på)
melonremmar- Sturmis nommade loss
Naturgodis- avnjöts till pojken med randig... på kvällen.

Böcker:
Fångad av hakkorset (eller något liknande, kommer inte riktigt ihåg och orkar inte gå och titta efter...Sturmis valde den iaf..otippat nog)
Den hemlige kocken ( här skall avslöjas matfusk!)
Känn pulsen slå (ja av någon outsäglig anledning var jag tvungen att läsa den, och nej inte kunde jag lånat den inte...fjortispoäng där med. Hade varit värre om det varit vingklippt ängel förstås men ändå)

Överallt fanns samma saker till samma priser, och av någon anledning fanns där runt tjugo tusen underklädesstånd. Vet hut så generade vi blev!

De hett efterlängtade Bauhaus skivorna har också anlänt och nu poppas det Bauhaus till Känn pulsen slå, jag ger mig själv en stor klapp på axeln för den eminenta kombinationen, kunde möjligen ha toppats med lite Placebo men bara möjligen.

6 kommentarer:

  1. Jessie, du kan få låna "Vingklippt ängel" av mig om du vill - jag äger den, inbunden ;)

    SvaraRadera
  2. :O, inbunden till och med?! Och jag som bara har pocketutgåvan av KPS...men jag är inte snål för det (pun intended)du får låna den om du vill ;) Smygläser din blogg (flitigt) vet du och skickar stora stumma kramar åt ditt håll

    SvaraRadera
  3. Wow, die Welle. Den verkar ju lite mer våldsam än originalet. Så har man förhandlat till sig lite talibanklubbor av talibanklubbsleverantörerna, tyvärr utan Kalashnikovgaranti. Dessa har tydligen strykande åtgång i de mörka skogarna söderut.

    SvaraRadera
  4. Coolt, då kan vi börja hälsa på varandra med vågrörelsen. Tänkte skriva att vi skulle starta en egen rörelse, men insåg att jag kanske skule nöja mig med hälsningen. Vill ju inte framstå som maktgalen så här på nån annans blogg.

    SvaraRadera
  5. Btw, det är inte kalashnikovs som har strykande åtgång i de mörka skogarna söderut. Hoppas jag.

    SvaraRadera
  6. Is OK att vara maktgalen så länge man inte har vapen på någon annans blogg ;) Jag vågar, vågar du? hahahaha, Damn I'm funny!

    SvaraRadera