8.31.2009

Diploma ceremony coming up

Yes nästa vecka är det dags för diploma ceremony och inte bara det vänner och kamrater utan också ett tillfälle att äta kina mat med mina gamla bitches and hoes, nice huh? Jo så ligger landet iaf och det får nog vara en anhalt i vardagen vilken man kan planera och gruva sig över.

Annars är ett besök hos Torsten också inlagt i veckoplaneringen, men för den här veckan då. Alltid lika roligt. Hade i min intet ont anande naivitet trott att det skulle ske nästa vecka och efter ceremonin men så var alltså icke fallet. Kalldusch.

Annars nummer två, ska man ju kommma ihåg att man aldrig riktigt vet vad som händer väl hjulen har börjat sno, big wheels keep on turning liksom och då kan det ju hända att man är nere i slättbondebygder innan man ens vet ordet av! Ja Uppsala kanske bara känns som halvvägs till lyckan och friheten och då kan det hända att man fortsätter söder av bara farten.

Annars nummer tre så händer det inte så jättemycket, jag vaktar Putte, jag skjutsar Sturmis, jag bakar kakor med socker på som om man är snäller man kan få. OK, alla vet att jag inte bakar kakor, jag tränar istället.

Appropå träning och potatis sådär så var jag på gymmet idag. Har till min stora stolthet och ära efter två månader kommit på hur man slår på tvn där, underbart med framsteg? Yes. Mer komplicerat än det låter lovar jag men tänker inte bemöda mig om att förklara så det så. Anyways, jag tänkte crosstraina mig in i evigheten medan jag tittade på dvärg tv- ja inte direkt min vanliga kopp te, men betydligt bättre än det som visades på den enda kanal tvn kan hantera, nämligen Förlossningskliniken. Ve och fasa! Jag hade planerat mitt besök efter TV tablån för att se de små liven bygga hus och allt tokigt de hittar på, men hade alltså inte läst ordentligt. Det var femton minuter kvar till the dvärg show började.

Va fan tänkte jag och hoppade upp på crosstrainern och gjorde vad jag kom för att göra. Litade på censuren så att säga men ack så fel jag hade. Snart hördes moderskapets vånda i rummet och de jämnåriga hanar som styrketränade i rummet bredvid såg lite lätt illa till mods ut då de passerade på väg till omklädningsrummet.

Jag kunde som sagt inte byta kanal och inte stänga av eländet eftersom man håller liv i crosstrainern genom att trampa, så mina framsteg skulle raderas om jag slutade med denna svettbringande aktivitet. Jag tittade in i väggen och mediterade över hur instruktioner till tvn skulle kunna göras tillgängliga och stängde effektivt förlossningskliniken ute. De lyckades dock inte hanarna göra, det syntes i dess stela nunor.

Sänder man kanske begravningstv? Nej just det, så varför i helvete förlossningstv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar