6.18.2013

Kissekattfamiljen på nya upptåg

Imorgon åker jag till Uppsala för en dejt med läkarkåren. Hon läkardamen är en särdeles dålig maskhållare för hon ler när en av alla de utläggningar man ofta blir ombedd att dra har sin gång och anlägger en min av olycklig hund möter största medkänslan i världen då man berör något som hon inte tycker låter bra. Det var dock inte huvudsaken. Nej!

För både Ju och Pu följer med (ser ut som en kemisk formel) så vi ska vara kissekattfamiljen* i stora världen. Det ska bli roligt att ta med Puttis och visa honom legohusen. Han har velat följa med ned ända sedan han hjälpte till att flytta in....mig tror jag det var...? Då han slog huvudet i TV-bordet efter att ha misslyckats med en rodeo på en vildsint gymboll.
Höjdpunkten för resan är dock inte själva resan i sig om man frågar den lilla herrn med hett humör, utan det är att Pappa Pilli blev tvungen att överta plikten att göra rent kattlådan. Det är inte lätt att vara liten...

*= Som Kissekattfamiljen brukade Brikskan referera till Majsan, Osip och henne själv när de levde tillsammans i parets lägenhet. Detta nämnde jag någongång när vi tre Pu,Ju och jag, skulle hitta på något och han snappade detta omedelbart. Sedan dess refereras vi också till som kissekattfamiljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar