6.03.2013

Black and blue, and broken bones



Gör mitt fortsatta bästa för att hålla lul med jobb. Har idag hunnit med vc läkare och MR. Rtg var lite av en besvikelse då jag väntat mig stora slamrande maskiner och en 20 minuters nap men istället blev fastspänd på en brits och lagd under en stor kamera i 5 min och vips var det klart! väldigt mycket mindre dramatiskt. Sköterskan drog runt madrassen på britsen, och britsen själv så jag trodde ryggen skulle gå i två men såklart log jag bara och sa ingenting om det. #Bob.
Man ville kika på både länd och bröstrygg, eftersom jag tydligen är lite speciellt utformad gällande ryggraden. Läkaren demonstrerade på en modell, att min ryggrad är lite mer framåtlutad i bröstryggen än normalt och att det därför är väldigt väldigt viktigt att fortsätta träna styrka för eländet, annars skulle jag helt säkert få ont. Det var endast tack vare träningen hittills som jag klarat mig gjorde han mycket klart.  Påpekade för sjukgymnasten att jag även hade ont där uppe, men denne sa - som jag alltid trott - att jag sitter fel vid skrivbordet. Bäst vore om jag kunde stå och plugga sa läkaren. Han gjorde även lite böjtester av benen och när jag nästan skrek vid helt harmlösa rörelser så sa han att jag borde gå till en naprapat och få någon blockering han hade hittat tittad på.
Diskbråcket tordes han inte säga så mycket om, utan ville att jag skulle röntgas för det med.
Ju mer man söker desto mer finner man?

1 kommentar:

  1. Ber om ursäkt för vilseledande info, men jag lovar & svär, jag fick en nap!

    Seek and you shall find. Vilket jag förmodar är anledningen till att Generalen skyr läkare som pesten.

    SvaraRadera