6.04.2013

Alla goda ting är tre

Dag 1: en ryggåkomma blev 3, deformering, blockering, bråck.

Natt: njurstensanfall --> akuten för smärtlindring.

Läk testade om det var njursten genom att ge mig en jävel på berört omr i ryggen, gjorde tvekan ont. Mannen blev mkt röd och ursäktande när jag sa att jag hade diskbråck sedan tänkte han injicera migm diklofenak = big nono m mina andra meds.
Han  var dock hemskt lugn o trevlig o hittade snart rätt i medicindjungeln. Fick lightweight stolisar som inte hjälpte - spasmofen och sedan en tyngre spruta i magen, någonting på p, pallodin? Något sådant, lät som palliativ :s Denna gjorde mig snurrig i huvudet och hemskt kräknödig = trevligt hela den här dagen med.

Så nu ligger jag lite febrig och fryser och försöker vänta ut njursmärtan utan fler spasmofen då jag inte vill riskera fler kräkanfall. Tar alvedon men de hjälper inte.

Två saker kan high lightas:
1. Imorrn är det tenta - tveksamt performance. Får sikta på omtentani aug. Kanske?

2. Ju har varit supersnäll, hon skjutsar o handlar o sköter kök o alltihop. Mkt tacksam.


Tveksamt om jag får ngn effekt...?

1 kommentar: