6.21.2013

Glad midsommar!

Midsommarafton har varit en redigt bra dag med familjen. Ätit gott och mycket, umgåtts med brorsönerna, och spelat monstertennis med Ju. Det var ett axplock alltså, inte highlightsen om ni förstår vad jag menar. Allt var riktigt trevligt! Osedvanligt lugn dag med plats att riktigt uppskatta de sina. Hunnit med barnfilm (W &G + Varulvs Kaninens Förbannelse) och komedi ( Mina Jag & Irene).
Trist var att Ju stukade foten i en dramatisk match monstertennis när vinden mojnat och knotten vaknat. Hoppas hon mår bättre imorrn.
Varvar nu ned med Isis & Bast och lyssnar på regnet. Tur att vi hann några matcher kantboll innan skyn öppnade sig.
Huvudet vacklar från ena sidan till det andra och jag kisar lite mot skärmen, men skam den som ger sig. Har ju glömt blomstren.

Imorrn fyller yngsta brorsonen Erik 1 år, det ska såklart firas med mängder tårta och bullar ni inte kan föreställa er. Så är brukligt, så ska det ske.

För att muntra upp storebror P och Ju ska vi se Dumma Mej 2 på smygpremiären på söndag, så helgen är fullsmetad med familjegrejer. Det är mysigt.
Det som kontrasterar är den där cykelturen vi lovat varandra ET och jag. De nya dhb bib-brallorna från UK med stjärtlapp och stoppad röv ska då invigas. Har stora förhoppningar på dess lämplighet för cykelstrapatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar