12.16.2012

Turn it up. let them scrutinize

Var träningstävling i det lilla norrlandsgymmet igår, halva startfältet bestod av jurister.
En särdeles skitstark T2a var det som vann, någon jag aldrig ens sett förut. En lättare T1a som blev 3a och så var det någon annan grupp däremellan.
Själva tävlingsmomentet är att göra en repetition  i knäböj, bänkpress och marklyft. Den ordningen kör man det i, man har tre försök på sig och tillika tre försök att höja vikten. Man kan alltså tänka strategiskt om man vill, och om man har medtävlare. Jag var i ju i en klass för mig så att säga. Den som lyfter lättast vikt börjar och så går man laget runt tre gånger i varje övning.

Böj
80 inte godkänt, 1. böjde innan signal 2. för lite djup i slutläget (fick höra att jag böjde djupare på uppvärmn...) prestationsångesten tänkte börja spöka men sedan kändes det som det naturligaste i världen att göra.
80
90 PB, knappt godkänt, men det var lite fegt. Jag skulle ha kört på 100 kg, det hade blivit fint i statsen (hybris!) =)

Bänk
50 (idiotisk ingång eftersom jag värmde upp på samma vikt...skyller på att kaffet var slut)
55 PB
60 bom, fick inte upp stången från bröstet, samma sak med 55 kg i onsdags så jag är nöjd

Mark
100
110 PB
120 PB
tre godkända lyft utan närmare anmärkning, de såg ut som skit men det är väl brukligt när man maxar antar jag...

Fick överlag kritik på att jag har så dålig teknik att dess like inte finns i landet, jag är villig att acceptera det, likväl höjde jag min total med 27,5 kg till 265 kg. And that my friend you can take to the bank. Blir att nöta teknik och rörlighet mer så jag kan lyfta med nästa gång.
Eventuellt är det serietävling den 19e januari, får se om jag ska vara med eller hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar