12.21.2012

Sassfrass if my faffa and he's gonna protect me!

Min kära, och ömma fader, min pater familias ringde häromdagen. Det gällde min eventuella skjuts hem.
Han hade pratat med farmodern och sagt att det var lite som julafton varje gång jag kom hem. Farmodern hade anmärkt att han måste tycka om sina barn väldigt mycket. Ja sa han, det gjorde han. Farmodern sade vidare att barnen måste tycka om honom lika mycket tillbaka, en sådan öm fader.

Jag tyckte det var väldigt fint och drog åt mig andan för att  säga att vi tyckte hiskeligt mycket om vår pappa vi med, när han fortsatte.

Kanske de gjorde ryckte han på axlarna och sa att det sket han faktiskt i. Han tyckte om dem och ville ha hem dem, om de tyckte annat fick de fan finna sig i att inställa sig när han ville det för han var till syvende och sist pappa. Överhöken. Storhövdningen. Han sket väl i vad de tyckte, huvudsaken han fick ha dem runt sig. Höll man sig inte på hans good side då fick man finna sig i konsekvenserna. Kom hem, basta.


Ja vad ska man säga...vi tycker om dig med?




2 kommentarer: