12.04.2012

Nerves like nylon, nerves like steel

Ska provträna med UTK; lokala tyngdlyftningsklubben imorgonkväll. Aldrig har jag väl varit så svag, i dålig form, haft så dålig teknik, varit så mycket av en Silent Bob som nu. Allt på en gång!




Btw jag upptäckte idag att min kaffebrygg inte fungerar idag alls. Har rengjort allt jag kan ta lös, men den vill ändå inte öppna den lilla pillemojen som släpper ner det bryggda kaffet i den saknade kannan. Såvida det inte finns fotokännare, something visual, involverade är den alltså defekt. Om det fanns sådana kännare skulle den upptäcka att där stod en kastrull ist för kanna och inte droppa ned. En förutsättning för detta är att det sk droppskyddet fungerar, det gör det inte. Alltså måste slutsatsen vara att den är trasig. Jag är rätt medveten att det är rätt möjligt att det är human error som ligger bakom, men jag är rätt säker på att jag inte kan åtgärda det. Eller så har det kanske blivit lite mycket på AI fronten på senaste tiden.


Detta var ett bispår (distractions, oh distractions....), för att konstatera att det gick att koka kaffe i kastrull (fastän det fortfarande är error i huvudet, MAN GÖÖR BARA INTE SÅ rain man style). I stand corrected.

För att då wrappa upp den här sändningen kan man också konstatera att det vankas rysk sci fi från 1924 på torsdag om någon känner sig manad att hänga med, no worries om språket för det är en stumfilm. Deal? Aëlita, heter den. Alla som är för säger tuppen ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar