12.14.2012

I use to dress in black every night, but something happened to me, yeah something happened and now I dress primarily in white aka Something Wonderful

Två dagar nu på raken har varit apbra!
1. Jag är så glad över att ha alla jag har runt mig runt mig! Som en Jupiter sitter man där i mitten med sina månar runt sig. Sturms är Io (de har en flux tube mellan sig - har hört att det kan vara lite kryptiskt att vara uppefter oss två tillsammans så det passar bra), resten får ni sortera bland er, för de är en aning snällare.

2. Igår blev jag bjuden på Lussemiddag hos Iosefin, kickade bort allt plugg redan på förmiddag och var en fri människa resten av dagen! Tända ljus och dålig komedi.

3. Samma melodi gällande plugget gällde idag, men det är inte huvudmomentet.

3.a Huvudmomentet var inte heller att jag pratade så E knappt fick luft på det förbannade basgruppsmötet. Samma basgrupp som i onsdags tog ett snack med mig om varför jag aldrig öppnade munnen på seminarierna, ville jag prata så skulle de vara tyst. Jag behövde bara knacka dem på axeln för att få ordet.... conspiring bastards.

3. b Nej förstår ni huvudmomentet inträffade på stadsbiblioteket efter skolhelvetet var slut för dagen.
Rätt var det var sa någon "ja hej du ja är här". Tror ni jag blev en liten aning förvånad kanske när det var min vän från apoteket som ville diskutera allt mellan tigrar och cancer med mig, i inte mindre än 2 timmar... han pratade och pratade och pratade. Är OK att lyssna på en stund men sedan måste jag hitta på en pojkvän att åka hem till.

3.c Filmerna på stadsbiblioteket ÄR GRATIS ATT LÅNA!!!!

3.d När jag stod där fastnaglad mot golvet av ordskuren om det mesta, och konspirationsteorier om varför läget är som det är kom där en vrålsnygg ung man gående som var mycket lik Michael Fassbender. Jag tappade hakan på golvet och hittade den inte mer. Det var Viktor som jag gick IB med som numer läser till ingenjör på Cambridge som nu var hemma på jullov. Kramkalas!

3. e Viktor hade inte mindre än bestämt träff med Simon som snart dök upp, och kramkalaset blev än större. Min apoteksvän pratade dock ihjäl dem och de drog. Jag stod hövligt kvar. Ångrar att jag inte förihelvete följde med dem för att fika. Tvingade mig på dem även om de inte bjöd med mig. Snake you hold.

4. Viktor undrade vad jag gjorde nuförtiden, och jag svarade sanningsenligt att jag läste juridik. Men hur blev det så frågade han. Han fick en axelryckning till svar. Du som var så duktig på engelska och att skriva att lärarna brukade läsa upp dina alster.

Högg till lite solar plexus. Ja varför skriver jag inte mer? och varför har jag inte mer språk i livet? Är det juridik jag vill göra? Wow!
På traditionellt vis rusade det så jag var tvungen att sätta mig ett tag tills det slutade så jag kunde leta reda på några filmtitlar att ta med mig hem. Men ruset var inte ett tunnelhål ned i den ihåliga underjorden som brukligt är med lång period av sitta och vänta utan snart gick jag med starka steg därifrån.
I jämförelsen är det fortfarande osäkert var jag står, men jag uppskattar alla detaljer det är då så säkert som det kan bli! Kompassen kanske snurrar lite fortfarande med det antar jag är normalt.
Uppskattar alla människor, uppskattar att lyssna på Kent utan att det går rätt in i hjärnan(jag lyssnar aldrig på Kent längre, men ändå), uppskattar att allt är helt enkelt så mycket jävla bättre än när jag träffade Viktor och Simon sist.
Det var diploma ceremonin och jag körde ned på kaffe och allt i hela världen jag kunde köpa och stoppa ned i strupen så fort det gick. Genomförde en buffé på samma sätt i "glada vänners (fan jag var fortfarande övertygande om deras konspirerande natur och blev som brukligt var inte klok på deras falska dubbelspel)" lag och sedan den där ceremonin.

En paus på väg dit var hos Johanna på ön, det var roligt och vacker, var ju förstås medveten om hennes dubbelnatur men went with it . Även ett stopp där på vägen hem för att träffa familjen och bli bjuden på en kopp kaffe.

Men det är inte det jag tänker på utan exams, som den sista egentliga gången vi träffades.
Natt och dag, mina vänner! Natt och dag!

Love you all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar