11.11.2012

Time to pray, Captain. Pray to me!

Nu har Sturms åkt hem och här sitter jag åter helt ensam. Min dator pratar inte ens med mig, men jag fortsätter att försöka få den att göra det. Skam den som ger sig.

Ja, visst saknar jag redan Sturms, det kan inte hjälpas.
 Jag dövar med PM författning, något som legat och gnagt hela helgen, och veckan före det, och helgen före det och veckan före det. Panik panik hela tiden. Har åstadkommit två kvalitativa stycken nu, något jag skulle gjort för massor av veckor sedan...

Måste skicka in en story till skrivkursen idag också, 5 personer i kö - från trivial händelse till dramatiskt slut. Funderar på att förlägga handlingen till Stalingrad och låta allt sluta med bomber och kannibalism, mitt signum nu för tiden? Har avverkat
1. Kannibaldating
2. Hjärntvätt av kannibal
3. Rymdforskning (med kannibal,hör samman med punkten ovan)
i någon slags Kubricksk anda, eller något slags Kretschmannskt tema; kannibaler kärlek och ja han var faktiskt med i en halvanimerad film också - nästan rymden...

Så vad ska man hitta på nu då? Eftersom det är näst sista gången anar jag att man ska skriva ett slut på det tills nästa gång, vill man skriva slut på bomber och kannibaler? Iofs, kriget slutade ju och då upphörde ju allt det där och livet och konsten och etc etc...


I'll think of something...


Baddie i ST:Into darkness?
Rymden var inget bra ställe för honom,
först slagen av Kirk sedan HAL...

Kanske får Gary Mitchell hämnd på Spock, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar