10.26.2012

The rocky horror picture show på silverskärmen

Yes, inom en snar framtid kommer TRHPS att gå på en lokal biograf - hur awesome är inte det?!? Ni som bor i närheten, förvänta er hårdhänta inbjudningar att följa med och avnjuta mästerverket!


"Arne Norlin skrev i Aftonbladet 7.6.78: ”Historien är larvig, musiken svag och sexskämten många och dåliga. Filmen ryker av gammalt teaterdamm.” Mikael Jansson skrev i UNT ”Katastrofen fullbordas av att musiken – för det är ju en rockmusikal – inte på något vis håller måtten, ens om man anstränger sig att sänka anspråken. Texterna förbigås lämpligen med tystnad. […] Nej, den här tre år gamla filmen är fullständigt onödig.”

6 kommentarer:

  1. Hur definierar du "närheten"? Kan man bjuda in sig själv?

    SvaraRadera
  2. Att bjuda in sig själv går utmärkt, därav denna blänkare utlagd. Närhet ligger i betraktarens öga, bedömer man sig vara i närheten så är man hjärteligen välkommen.

    SvaraRadera
  3. Då betraktar jag mig som inbjuden. Exakt när är jag inbjuden?

    SvaraRadera
  4. Den 1a Nov är du inbjuden, men jag har som vanligt inte läst det finstilta. 180 kr går kalaset iaf på. Man betalar då för fyra filmer så vi kan se Nosferatu efteråt om du vill också ;)

    SvaraRadera
  5. Oooohhh, gamla hederliga svartvita stumNosse? Klassiker!

    SvaraRadera
  6. Nosse haha xD
    well, från 79 står det, Herzog som regisserat. Tänker osökt på död snö varje gång jag ser namnet. Men jag misstänker då att det inte är stumfilms Nosse, den är väl från 1922 eller något sådant?
    Bara att sätta igång och boka tåg (och ge mig lite mönies så jag kan gå och köpa el tickets åt oss ;))!

    SvaraRadera