10.23.2012

Järven

Varit hemma i tapelake i helgen, en vistelse full of win så att säga. Myspys med familjen!
Sturms följde med ned, alltid trevligt, och som alltid klämmer vi in lite filmer. Följdaktigen var det en tidig morgon som gällde idag för att hinna ikapp lite och göra plats för fler.
Visade sig att jag tagit fel på schemat (igen, nu får jag fan ge mig...) och hade en rätt fullsmetad dag idag. På kvällskröken har jag den där skrivkursen, veckans uppgift med handskarna och repliken är grejad, inspirerad av Rothenburg. Jag insåg väl jag skickat in den att jag kanske inte ville läsa den högt men nu är det försent. Kanniballove står alltså på schemat ikväll. Hihi.


Igår var det X-men, 1 & 2 som stod på menyn.
Det hela blir så mycket roligare när man inser att Wolverine faktiskt heter Järven. Coolt mutantnamn? Nja. Han har stulit Ace Venturas frisyr också. Rätt roligt det med.
Ian McKellen är en rätt grym Magneto, med undantag för den där fula dräkten han har på sig. Rätt awesome hjälm å andra sidan. Magneto är så full av sass! Synd att de gör honom till Usama bin Laden i  last stand, slöseri på bra karaktär. Appropå last stand så måste det vara bland det läskigare man sett när de shoppat Picard (jaja, professor X) och Gandalf yngre och rynkfria.

Tvingade Sturms att ladda ned 2001: a space odyssey igår mycket inspirerad av Epic Rap Battles of History mellan Steve Jobs och Bill Gates. Den får jag se själv, hon är inte mycket för Kubrick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar