10.14.2012

Om du var här och jag var där

Sitter på bussen hem från el P nu. Tillfälligt stopp i huvudstaden både upp och ned, lyssnar på Kent för att få lite feel för den. Får inte gärna det annat än på natten.
Varit en helg av god sömn, lite plugg, mkt mat och lite träning, allt inom ramen för sällskapet såklart. Ganska klassisk helg när syskonen kommer samman, då prioriterar vi, mat och sömn alltså och sällskap.
Åkte hem lite rikare på allt möjligt. Det är mkt nice.
Vad som är mindre nice är detta jävla bussande. Som alla vet, Sturms mer än andra, hatar jag avresor och ankomster. Att vara på plats är bäst, oavsett om man är här eller där. Resor är som att långsamt dra bort ett plåster, det lossnar inte förrän man är framme och har varit på plats en dag eller två.
Alltid bättre sällskap när man varit på plats en dag eller två, boat in sig lite. Sturms brukar ju hämta mig och lämna mig och har nog därför fått mest skäll av alla. Både när vi åker och ankommer och lämnar brukar hon få sina fiskar varma. Inte så snällt mot henne. Tror el P fick sin släng av sleven också.

Just nu vill jag bara hem, lägga mig på soffan och se på tv. Bara vara en stund (i sällskap av 6an...ja jag vet...) och dra ut kvällen lite extra för att få lite paustid och sedan flytta fram morgonen- få lite mer söndag helt enkelt.
Jag var kaxig häromdagen om kursare som vill byta bort det här, eller hoppa det helt. Jag kan ha uttryckt att jag tyckte att det bara vara att kn*lla på, och sedan skriver jag som ovan.  Det behövs väl inte nämnas att jag har noll koppling mellan det tänkande och det kännande ur den aspekten. Jag tror fortfarande att det är att gnugga på som är melodin.

Jag tror Ensammast i Sverige handlar om könssjukdomar. Punkt.

2 kommentarer:

  1. Humör och missnöje märktes inget alls, no hard feelings. Förutom det där med tåget som enligt förhandsbesked skulle ankomma PRICK 20, men som visade sig vara schemalagt till tio över. Men där är bitterheten helt på min sida, liksom de kalla fingrarna. Å andra sidan kanske jag jobbat ihop för det med konstant tidsoptimism. ;)

    Goos luck i möra!

    SvaraRadera
  2. Ja jag får be om ursäkt i efterhand för tåget, jag verkar gilla jämna tal helt enkelt ;)

    SvaraRadera