2.03.2016

Gymmet. Sjukis. Action.

Jag har gymmat med sjukgymnasten idag. Väntade i femfingrarna i deras vita soffor, och han dök upp  och strålade i dörröppningen. Mr sjukis.
- Du kan röra huvudet idag!
Då vet man att det är en bra dag. Vi krossade, pressade och drog (20 kg) och allt som allt trivdes jag rätt bra med att vara åter i gymvärlden. På andra sidan så höll jag förstås på att förgås av konstiga tingly winglys i benet/n, ryggen och foten/fötterna när det inte plain högg, men man kan ju inte få allt här i världen. Han tyckte att jag verkade vara en mycket smärttålig människa med god muskelstyrka, och jo det går jag med på hehe... sög i mig allt hans smicker medan jag ibland fick titta tusen mil bort för att hantera smärtan.
Hem fick jag kravla eftersom jag är en showboat, och gjorde allt han bad mig om och musiken pumpade på i bakgrunden, och jag hade värmt upp innan med BODY. Men men...så kan det gå. It is known som det heter. Lite stel nu, men inte märkvärdigt mycket ondare än i vanliga fall.

Annars var jag till optikern idag. Köpte nya brillz. Läsbrillor mer bestämt, eftersom jag ser så dåligt på nära håll och alternativet var progressiva glas vilket hon tyckte jag var lite väl ung för. Så ett par hett efterlängtade mörkbruna, aningens spräckliga clubmasters är på väg till Uppis som lite käckt ska förvaras i bröstfickan på kavajen för att dras upp och placeras på nästippen, som pekar ut och upp strax ovan polokragen, när det är dags att vara viktig. Eller plugga. Either or. Ja jävlar vad nice det kommer bli, uj uj.

Oh my... mina är dock mindre. Jag är mindre.

Hade smakrådet med mig till optikern, och hon insisterade trots sin fobi för fåglar att mata änderna med gårdagsbröd på vägen hem. Jävlar vad snabba de var, de små liven!! Hon pep lite med jämna mellanrum när de kom lite väl nära men allt som allt var det en mycket trevlig upplevelse på kanten av ån. Barnvagnsmammor och förbipasserande iakttog oss nyfiket.

Imorrn ska jag som en otrevlig men ändå trevlig återresa till verkligheten konceptualisera property rights som uttryckt i US case law. Så att säga en utmaning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar