1.15.2016

Wild Mood Swings

Förbenade kyla. Lille hund vill inte promenera i kylan och är därför nattvaken. Kl 3 går vi nattprommis av frustande brådska sedan in och försök somna om. Somnar om halv 5. Kliver upp 7. Mental energi lider av detta.
Igår hade jag sista RoP seminariet. På kvällen sörjde jag med bensin i ådrorna att jag inte har något nationskort.

 På måndag äntligen bokföring  av betygen - fingers crossed hörni. Ladyn tog upp mina svar som exempel på hur bra man kunde göra,
och hur snett det kunde gå när man hade dåligt omdöme (men yikes då...det här drar jag nästan lite i näsan, för jag har svar på tal här men det tar vi en annan gång om NSA läser eller institutionen).

Idag lyssnar jag på Placebo och draggar kurlitteraturen som nu anlänt. Det kan hända att bensinen svalnat något, men stelnat har den inte till stearin just yet. Kanske om någon dag eller aldrig någonsin, sådant vet man aldrig. I skenet av mina elektriska ljus (som jag är barnsligt förtjust i) låg jag inatt och funderade och formulerade sedan somnade jag ifrån alltihop. Imorse när jag vaknade var det som bekant en annan dag och med anländandet av dagsljuset kom även en viss tvehågsenhet och allmän harighet. Avkodning? Inkodning? Vem vet?



Jag läser om komparativ konstitutionell rätt, det är intressant.
På fb fick jag upp som dagens minne att jag för 4 år sedan postat en bild att jag detta datum åkt Ford till Uppsala med picket och packet och Pilli och pappis. Jo, i ett häfte som läsning till T1 fanns en uppsats om komparativ konstitutionell rätt om jag inte missminner mig, och jag minns att jag tänkte att det här är uni - yikes vad underbart teoretiskt och göttigt. Cirklar eh. Kurslitteraturen skriver om Dworkin, hehe cirklar eh. Ja jisses, inte är en så fantasifull men målmedveten må en ju säga. Just nu handlar det om hur man väljer vem man jämför med för att hitta en lösning, längre rant om det laters när jag vet mer, eller jag drar premature slutsatser iaf. Tjing!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar