1.10.2016

Kumma Gömma!

Något annat som pojkarna ffa Mattis var mkt förtjust i, var Kumma Gömma, eller kurragömma som resten av oss känner det som. Han avbröt allt han hade för sig så fort man andades åt kg ljudande ord för att med glädje engagera sig i det istället.
Det var inte särskilt avancerad kurragömma dock, han drog med sig en kamrat in i klädkammaren och satte sig bakom dynorna till trädgårdsmöbeln men var så nöjd och glad med det. Det krävs inte mycket för att tillgodose hans äventyrslusta. Även Calle var inbjuden till en omgång med kumma gömma och klappades snällt för att han inte skulle avslöja oss (jag fick mest leta, då jag inte är så liten, eller så flexibel att jag hur som helst både kan knövla ned mig bakom dynorna och ta mig därfirån utan att gå av på mitten under samma dag...)
Ibland ropade de små att det var där de satt, så inte heller var själva dealen att bli hittad, eller gömma sig utan bara att få vara på förbjuden mark tror jag. Hursomhelst väldigt mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar