1.12.2016

The indoorsy pleasures

En fellow traveller skrattade åt mina försök att återuppliva de styrmoderligt behandlade krukväxterna när hon passerade vårt humble bo. De slokade, man grät lite på insidan när man såg dem, men nu! Nu har de helt återhämtat sig till sin förra glans. De har t o m skjutit nya skott i tron att det är vår nu när de fått både sådana där små pinnar som jag köpte när jag köpte fredskallan till Ju och vatten och sprayade blad. Bladen dör dock fortfarande.
Orsaken ska vara att de behöver större krukor, provade således att ge den mindre en större kruka(eftersom mina krukmöjligheter sträckte sig till detta, vilket fungerade splendid) och därför måste de nu planteras om. Jodå, Steinlager är närvarande och frodas på den här sidan skärmen i mina gröna försök!
JAG MÅSTE FÅ KURSLITTERATUREN NÅGON GÅNG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar