1.25.2016

The shivering last days and the beaming firsts

I fredags begravde vi mormodern. Det var fint. Vi fikade efteråt fortsatte sedan att fika i två dagar till. Det fikades med moderns släkt, det fikades med Pillis familj. Det fikades kväll och det fikades morgon. Det är lite så vi dealar med det mesta. Tre  tårtor, sedvanliga tillbehören. NOM NOM NOM NOM NOM.

Sedan åkte vi och shoppade. Eftersom det lagom tajmat precis som med farmoderns, hände sig att jag jag fyller år i dagarna också. Min fader skaffade mig ett par nya brallor, "så låga att skägget syntes". Yster sprang han fram på shoppingcentret så man kunde tro att hans rygg hade normalmånga kotor, och normalmycket brosk och diskar och grejor. Jag stapplade efter och han erbjöd sig att dra mig med! Turntables...turntables...

Efter detta fick lilla familjen skjuts ned med vår brand-spanking-new: KÖKSSOFFA!!! Vi har nu en vit underbart fin (self-assembled no less) kökssoffa i vårt kök! Det är underbart! Perfekt, asnice, you name it! Kom och fika hos mig! Beundra soffan!! I love it. Nu saknas bara gardiner, om än jag tycker det är lite småborgerligt. Soffan är så nice!!

Jag fick även från min lätt teknikfientliga (så fientligt inställd att hon igår svartade hela lägenheten) syster ett löfte om att skaffa mig en ny volca, så nu är frågan....beats or bass? Åh det är good inredningstimes! Alla bday önskningar uppskattade SÅ mycket, loved it! Tack!!! Million bucks, you lot - all of you!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar