9.09.2015

SETI - det saknade inlägget

Lyckan när jag i lördagens Ergo såg en annons om att det fortfarande fanns platser kvar på kursen "sökandet efter intelligent liv i rymden, (5 hp 33% kvällstid)". En kurs jag inte visste fanns, men som är så rätt för så många skäl! Sen anmälan!

Lyckan på introföreläsningen när föreläsaren under en snabbgenomgång av kursen rör så mycket sci fi att man blir lite yr: AI, tidsresor, theory of mind, skalor och ekvationer, SETI@home, möjligheten till liv på Europa etc etc. Open book exam, BYOB. Dessutom slut lagom till PM-dags, alldeles perf!

Olyckan när man nästa dag kikar på antagning.se och ser att man är RESERV no 45!

.





Lyckan när man senare tittar på studentportalen och kursen finns som tillgänglig under terminen!

Ännu större lycka när kurskansliet på Ångströms bekräftar att antagningen inte sköts genom antagning.se (som föreläsaren specifikt frågat mig om jag anmält mig via, för annars måste jag göra det...) utan hanteras internt: hjärtligt välkommen!

Ikväll är det föreläsning om grundläggande astronomi, och astrobiologi - hemskt intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar