4.25.2015

Avengers: Age of Ultron skamlöst med spoilers

Tänker högt nu och ostrukturerat för jag är trött.

Trots bristen på Hank Pym i Ultrons skapelsehistoria går jag från filmen med ett positivt intryck. Trots att man hade givit Ultron en irriterande mun istället för robotiska käkar som alla vet att han borde ha så fanns det mycket att gilla.
Man hejade på Ultron ändå till Vision dök upp, då blev det liksom dött lopp. Vem bryr sig om Avengers liksom?
Det var supermys med lite bakgrund till Clint, och allmänt mys på gården. Fint att de inte bara gick vidare från Scarlet Witch's mindmanipulation ( men synd att de utelämnade the Buckster som vi nu kallar honom) från Black Widow's bakgrundsstory. Det var även nice att para ihop hulken och black widow tycker jag för att ge en annan vinkel av de tu. Jag tyckte även om att se mer av Banner's lidande. Man kunde även uppskatta att det var få självuppoffrande kamikazeinslag i filmen, det var bra. Stort plus var att Cap kom ut i slutet när han talar med Stark. Lovar gott inför Cap 3.

Vad jag inte var fullt lika förtjust i var att BW betraktade sig själv som ett monster för att hon var steriliserad - hur fräscht är det? Inte heller var det helt okej att ta bort Ultrons babyfas bara sådär. Hur Thor mediterade fram sin teori om the Infinity Gems var inte heller vidare bra förankrat i storyn. Hade gärna varit utan all rätt billig humor också som lite på känn var inkastad i olika scener. Lite mer allvar och utveckling av samspelet mellan Avengersen hade varit nice - som i fanfic ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar