10.26.2011

Vem är Björn och vem är Benny? eller Picard?!?!

Hauptmanns fru, T fyllde år i helgen. Där var en massa boms if you know what I mean. Och såklart en och annan el P samt en jävla massa tårta. De följs ofta åt fast i omvänd ordning. Where tårta is el P will be och där Horta is, Sturms will be. Så är världsordningen.
Hauptmann råkar ju ha en massa släktingar som inte är mina släktingar, och några sådana dök upp för att fira T. Samma problem infinner sig varje gång, vem är Björn och vem är Benny?! tacksamt nog avgjorde en tröja frågan denna gång. Motivet var en toalett kastad i huvudet på en streckgubbe. Innovativt. Men det var alltså Björn som hade tröjan och Benny var då följdaktigen den som inte hade det.

Det är dock inte det värsta, det där med att det kommer boms och äter upp tårtan - utan det är vad jag fick höra först i efterhand och grunnat på sedan jag fick vetskap om detta. Det visade sig att en av dessa snyltare av tårta, och skördarkännare tillika ("skördarhuvudet var stort som en liten folkvagn - jag lovar!") faktiskt, och på allvar (wtf!?!) hävdade att Picard var en bättre starship fleet captain än Cpt. Kirk. I am baffled.


And so is Leonard Nimoy


Hur man på allvar ens kan skämta om en sådan sak, det förstår jag inte! Upppumpad som Sturms var av av att kasta in 11 ton ved hade ju situationen kunnat urarta. Kanske var tur att vi inte fick veta. Just to set things straight, så är det alltså så här det är iallafall.

Beware of romulans bearing gifts, ey?!? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar