10.29.2011

Mr Awesome-o

Liten Rune Larsson afton idag.

Titta på Rune

Lyssna på Rune

Läs om/av Rune

Rune är jävligt awesome. Han är en maskin laddad med blodpudding och smörgåstårta som är helt ostoppbar. Han drivs av limpmackor med honung och har sprungit tvärsöver Amerika, från Portugal och hem till Trollhättan och har nordiskt rekord i antal km sprungna på 24 h. Han är überawesome-o.


"På tävlingsdagen vaknar jag så sent det är praktiskt möjligt. Personbästat är 50 minuter innan start. Det var perfekt och jag sprang på 6:51 (Lejonbragden i Lund 1986). Till frukost äter jag svårsmält mat. Innan mitt bästa 100-kilometerslopp smällde jag i mig ett halvt kilo ostkaka med två deciliter vispad grädde och en massa blåbärssylt en timma innan starten. Innan loppet i Hultsfred 1998 åt jag en rejäl laddning blodpudding. Maratonlöparna kan gärna sitta där vid frukostbordet med sitt vita, lättsmälta bröd. Men vi som ska springa hela dagen behöver nog en frukost som räcker länge. Visserligen belastar ostkaka och blodpudding matsmältningsapparaten mera och kräver mer blod till inälvorna för att spjälkas upp, men vi har andra marginaler till vår mjölksyratröskel under loppet än vad maratonlöparna har."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar