9.21.2010

Vad man har en blogg till

Jo så här är det, när jag skulle rösta så gjorde hela familjen Taikon samma sak. Brez och jag klistrade inte igen våra kuvert först utan vek in locket (yrkesskada?) men det fick ordentliga följder. Brez röster räknades nämligen inte i detta val eftersom hennes kuvert inte var tillslutna (jag ändrade såklart på mina), detta ser kontrollanten som stoppar den i därför avsedd box men säger ingenting förrän alla är stoppade däri.

Pappersdemokrati!
Det är inte läge att förfäras över SD eller för alla delar dessa militanta protestanter mot SDs närnaro i riksdagen då små små saker gör att rösten ogiltigförklaras så lätt.

Vidare så bor vi i en såkallad demokrati, där folkets vilja representeras i riksdagen av de partier de röstar på. Folket har röstat dit SD och då tycker jag att de partier som vägrar arbeta tillsammans med SD är direkt demokratihämmande. Låt folket få vad de vill ha! Låt dem se varthän det bär.

OBS! Denna text författades ej av en SD sympatisör utan en som tror att de återvänder i större horder nästa val med en del protestantröster om de ignoreras nu.

2 kommentarer: