12.01.2011

Tuppis

Putte förklarade för mig i bilen hem från dagis med darr på rösten att maskiner var det bästa han vet. Han förklarade också att Sturms sätt att tycka om Star Trek var precis som hans sätt att tycka om maskiner. Det var det absolut bästa de visste. Därför måste han få en väghyvel av plast i julklapp.
Han skall nog bli försäljare den.

Senare på kvällen sade Sturms till honom att han var så torr att han nästan fjällade. Med stolthet i rösten svarade han att japp, mamma hade torkat honom med hårblåsen. Han är skön den lille.

Däremellan hann vi med att se på Buffy och vampyrerna. Höjdarshow. Putte tar intryck och lägger ihop dem till lekar för oss tre.
Putte var först Spock, Sturms Sarek och jag är alltid Kirk, det är så klart Putte som bestämmer. Spock skär alltid halsen av/ fasrar bort huvudet/ suger blod/ mindmeldar men steker egentligen hjärnan på Kirk. Tough luck. Sedan blev han Buffy, sedan vampyr sedan horta. Jag fick också vara vampyr och Buffy sedan T rex, och Mugatu, men då blev Tuppis rädd så då drack han upp allt mitt blod. Sturms var fortfarande Sarek men Spock hade ingen pappa(?) sedan blev Sarek också förbannad på Kirk och var tvungen att hacka hans gurka. Det tycks mig att Kirk förlorar hur än han gör.

3 kommentarer:

  1. Ah, the famous gurkhackning...themost fearful weapon of all...

    Putte är skön. Om jag skickar peng och instruktion, inhandlar du julklapp till den lille eller lägger du rabarbern på det själv?

    SvaraRadera
  2. El Puppa: JAG VILL ÅXÅ HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Mihi.... käraste det går så bra att skicka pengar till mig! Belopp under femhundringen accepteras dock inte ;) Gott om nya blåmärken på låren idag kan meddelas...

    El Puppa: Vad är det du vill ha exakt?

    SvaraRadera