12.13.2011

Life Becoming a Landslide

Jag har kommit in på den där juristutbildningen, ska alltså bli Uppsalabo igen.
Framtiden ter sig ljus, utbildning - check! Boplats - check! Finans -? Men nu kan ju söka iallafall.
This is my place, there are many others like it but this one is mine.

Men det är först efter jul. Just nu är det tid att vira in sig i ljusslingor och dansa runt i snövirvlar, helst i mot-helljus. Det tror jag kan vara rätt fint, om än lite [jävligt mycket då egentligen] oorginellt. Inget Kentande får förekomma i anslutning till detta, då blir det outhärdligt. Möjligtvis lite vacker Chopin.
 Det känns lite som att jag smutsar ned cyberrymden med ord just nu, 
Stop.

men jag skriver vidare ändå. Koketterar med lite självkritik och fortsätter sedan lisma egot om den ljusnande tid som är vår, eller jag eller vad det nu kan tänkas vara. Fan. Jag hade en plan när jag började skriva,en den halkade visst och slog stjärten på en isfläck i minnet, det blir let it heal för den på obestämd framtid.

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket, käraste ElP - hur är det med dig?

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott till utbildningen, vad spännande. Uppsala är en så härlig stad! Sent grattande för att jag helt enkelt trillat bort från det sociala nätverk som ibland kallas wärld wajd wäbb en längre tid.

    SvaraRadera