3.21.2011

A doctor, not a bricklayer

Glad i hågen jumpade jag in i duschen efter utfört joggingpass. Stjärnklar kväll med varma vindar och en snäll skugga som såg minst 20 kg lättare och dubbelt så stark ut, bra pass med andra ord med lite Nick på flajen.

Lika glad och mycket mer väldoftande hoppade jag ut ur duschen, inte en enda myra låg drunknad i schampoot. A good day!

Jag ämnar smörja in mina knän med Ice Power, liten dyr tub med blue lotion i. Hästliniment i överprisad tub, pfft...jag har hört att man skall undvika att smörja intim utrustning med blue lotion då det tydligen svider rätt bra. Det är rätt oklart varför man ens gjorde det i första rummet å andra sidan är det inte heller helt klart varför man vet hur kalvsulfa smakar. Shit happens. Har dock aldrig provat varken det ena eller det andra så jag kan inte att bekräfta något överhuvudtaget.

Glad i hågen smörar jag mina knän med det dyra dyra blå smöret för att sedan komma på hur bra det skulle vara att smörja in facet med någon överprisad vit smörja för att inte se ut som en spetälsk. Eller ja, hur jag tänker mig att en Disneyspetälsk ser ut iallafall. Jag krämar ut krämen i handen och börjar bearbeta facet. Smör smör. Lite extra runt ögonen blir nog bra.

Javisst! Genialt ända till synfältet krymper och tårarna sprutar. Det luktar sjuk häst om mitt face och den där krypande mentolkänslan kickar in. Huh! Förblindad i en Extra doftande snöstrom mitt i mitt egna rum! Inga t-shirtar har jag lägligt till heller men väl en kaffekopp som vill följa med ut i köket. Jag omfamnade mig själv och vandrade iväg ut i ovissheten med min kopp. Blind likt en grävling i strålkastarljus. Navigerar med sonar.

På väg till köket måste jag alltså göra ett depåstopp i tvättstugan, inga problem! Går förblindad in till tvättstugan och hör Hauptmann och herr G sitta utanför på bron(vågavägrafurstukvist) och diskutera dagen. Hämta tröja utan att blotta mig är således uppdraget att fullfölja. Kaffekoppen är ivägen i jakten och inte vill man gärna tända lampan i sitt blinda tillstånd heller. Vad skulle det hjälpa?Dyrt är det också, så jag ställer ned min kopp på tvättmaskinen. Det kan ju aldrig skada och hittar mig en t tröja att skyla mig med. Gratiströja, bra grejer det.

Då återstod endast en del av min mission och det var ju då att föra koppen till köket. Jag famlar runt efter den i det blinda mörkret och kisar eftersom blue ångor särskilt håller sig borta ur ögonen då. Vart fan är koppen?

Allt jag hittar är tyg, vem brukar lägga det på tvättmaskinen? Påfund!
Jag knölar ihop det i handen och söker vidare. Mjukt, nästan blankslitet men med hårdare fläckar som krasar lite i handen.
Nu börjar svedan och tårarna skingra sig så jag provar att tända lampan bara för att finna mig själv ståendes med ett par av herr Gs filsonger i ena handen och min kopp (perfekt centrerad) parkerad i ett benhål på det par av artfränder till min fångst som dekorerar maskinen.
Mums, ljumsksvett och bromsspår om nom nom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar