10.08.2009

Stasi


Häromdagen, på väg hem från staden så blev vi bevakade. De som har sett the lives of others featuring the glourious Speer vet vad jag talar om.

En grå man dök upp från ingenstans då jag som bäst försökte övertala Forden att starta ( vi har en bil med det mest korkade anti-stöld system, vilket innebär att man måste låsa upp och låsa den 30 ggr innan man kan starta den- ja det vållar en del problem om man glömmer bort var i ordningen man är) på en parkering i staden.

Han sköt en barnvagn framför sig som var rosa och svart med spetsar och grejor hängandes och dinglandes inuti, men själv var han grå. Grå ögon, grått hår, grå kläder. Stålgrå.
Han gick förbi och stirrade på oss. Så lite upprörd som jag var sa jag för mig själv åt honom attt sluta stirra inne i bilen, sedan stirrade jag tillbaka. Han mötte fast mina ögon och vägrade att sluta stirra. Jag fick äntligen igång bilen, men det hindrade honom inte från att stirra lika intensivt fortfarande. Jag backade och joxade tills vi kom ut från parkeringen. Då var han borta. Puts väck.
Både Sturmis och jag slogs av hans stasi beteende ( inte lika diskret dock) och spanade efter honom när vi styrde mot E4an, och där var han bredvid stadsbiblioteket kom han med sin barnvagn. Stirrande på oss åter. Jag gasade som fasen för att komma därifrån, men hans blick ser jag fortfarande framför mig när jag ska sova.

Stasi stirrar. Beware.

3 kommentarer:

  1. Stalkeralert!!!!! Fast min very own personal stalker var faktiskt mer stasidiskret när han dokumenterade mina förehavanden, jag svävade länge i lycklig ovisshet. Tills han började dyka upp utanför min dörr och skickade skumma mail om vad jag haft på mig ett år tidigare that is...

    SvaraRadera
  2. Ah, just ja, den stalkern har jag för mig att du berättat om. Fast jag skulle kunna tänka mig att bli stalkad av Charlie Sheens stalker i 2 and a half Men.

    SvaraRadera
  3. Varför kom inte min/vår stalker fram och sa hej för??

    SvaraRadera