10.23.2009

Nattliga betraktelser; ode till min säng


När Sturmis och Putte skall umgås blir ofta min säng den arena där leken/kampen utspelar sig. De har t o m lekt så ofta och brutalt att de rivit min sänglampa ur väggen. Inte snällt.
Sturmis motiverar detta med att min säng helt enkelt är mysigast i världen. Det är först och främst fel, för det var nämligen min säng i uppsala- samma en som jag odlade små och stora kryp i, mums (ja given kommentar från brezjnevska här är förstås: men flytta dit då! men det ignoreras). Så var det utklarat.

Men vad alla är fullt överens om bidrar till denna mysfaktor är sängkläderna. El P skänkte mig lite lakan och stuff i flanell som jag inrett min säng med. Generalissimus fick ett påslakan av två- vilket han tycker är mkt mysigt men varmt. Sturmis kommer gärna in och lägger sig och myser i dem. Helst när jag inte är hemma. Följande saker kan man då hitta i sin säng:
1 st skrivbordslampa( japp den stod faktiskt på kudden)
1 st kommunistpropaganda (bojkotta EU valet flyer)
1 st godis( rosa rund jävligt klurigt att komma på vad det var för ngt i mörkret)
1 st Det vita gardet av Bulgakov.
1 st madrass halvt på golvet
Allt som allt adderas detta upp till en samling spår av nedpuppning.
Man bryr sig alltså inte ens om att undanröja sina spår av sin puppning.

Putte kom på besök idag. Jag låg och simmade runt i min säng och han kom för att diskret titta om jag sov. Det gjorde jag inte utan jag sa till honom att lägga sig och mysa en stund. Det gjorde han med ens och kommenterade strax att jag hade "iättescchöna lakan". Ja Putte, det var kul att träffa dig med.

Slutsats dras alltså att mina besökare dras till min säng och inte till mig.
Tack då El P för att du gjorde min säng så jävla mysig!

Det var inte riktigt såhär jag tänkt mig bli en social mittpunkt...

4 kommentarer:

  1. som man bäddar får man ligga...

    SvaraRadera
  2. Anar jag en ton av sarkasm här? Gläder mig dock att de "jätteschöna lakanen" har en så positiv effekt på ditt sällskapsliv. Ska jag ge ett eget set till Sturmis också?

    SvaraRadera
  3. JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja grejen är ju bara den att med så mysig säng vill man ju gärna sova vilket inte händer med så mycket människor i den ><, men för all del jag är också glad åt dem :)

    SvaraRadera