11.14.2015

Dagboksinlägg: Lördag


Utan sång - even better

Så det är lördag. And a happy new year. 
Dricker kaffe vid datorn och tar det lugnt. Ska gå till stan senare för att hämta upp Vampire Cronichles-boxen jag köpt på fb (4 böcker- 30 kr!!), och dricka mer kaffe (om jag törs). Sedan ska jag läsa böckerna en gång till när jag inte kan sova. It happens. Se hur de känsliga vampyrerna åldrats, eller ja de är ju odödliga så de åldras ju inte utan det är jag som åldrats. Se helt enkelt hur vi matchar nuförtiden.

Efter det ska jag gå hem och studera statistik för glatta livet(oh well...), samt identifiera en forskningsfråga som kan utvecklas till ett kvantitativt experiment. Det ni. Låter pro, men är average.  

Har haft migrän i en vecka nu; molnigt med stor risk för skurar så att säga. Det är fan, fastän det är inte riktig bonesaw-migrän nu utan något slags mellanting som är ljus/ljud/rörelsekänsligt men inte riktigt headsplitting . Men se plugga det måste man ändå. Sumatriptan = the poison, the remedy. Det är det som är både det fina i kråksången och det lite mindre fina, plugget är ramen allt håller sig inom. Det är så rutinbundet det kan bli, vilket är strålers när det är i rimliga mängder vilket det är just nu. Det är nice med struktur. 

All good down here Georgie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar