10.13.2015

Sista halvåret innan uppsatsen

Idag har jag lämnat in ansökan till vårens kurser. Ska läsa 2x15 hp:sar - 15 är bokad till RoA:n, allmän rättslära och jurisprudence och stuff, och den andra ska vigas åt komparativ konstitutionell rätt om jag får som jag vill. Båda kurser kommer att läsas på engelska, om jag får som jag vill... It'll be just like the old days (one hundred years- skvälat). Om det nu klaffar kommer jag att läsa med utbytesstudenterna, kan ju bli spännande.
Mitt val cementerades efter att nu ha haft MASAM föreläsningar i 2 dagar med en polsk forensic psychologist och practicing lawyer, coolt. Dessa hölls på engelska, och kändes inte överväldigande så då blev det som det blidde. Vi fick lära oss om veracity assesment through multivariable content analysis i vuxnas vittnesutsagor/misstänktas utsagor. Det var sammantaget väldigt spännande och givande och ska resultera i en PM över nästa vecka...
Coolt var även arbetsmoralen på dessa föreläsningar, 2x15 min paus på 5 h, haha! Vem behöver lunch?

porr för en med lågt blodsocker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar