10.27.2015

Kontakt med den 4e statsmakten

Setting: 
Ett vitt rum med ett stort fönster framför vilket det står ett bord. 
Bordet är dukat för två, och vid det sitter två personer och äter middag. De tittar samtidigt på This Is England och berömmer lillkillen för gott skådespeleri medan de reflekterar över kopplingen mellan bomberjacka och uppvikta jeans som mode och de politiska vindarna som blåser.
På fönsterbrädan, framför fönstret, bakom bordet, ligger en telefon på laddning. 
Telefonen ringer. Den ena personen, A, svarar.

- Hej är det A?
- Ja, det är A
- Hej det är X
- Hej X
- Det är X
- Mhm...hehe
- Det är X från AM3
- Ja hej, vad kan du vilja mig då?
- Hej A, du har inte gjort Y
- Nej det stämmer
- Varför A?
- För att *blir avbruten*
- X *upprepar sitt namn*
- Ja X, det är för att *blir avbruten*
- X *upprepar sitt namn*
- Ja X, du förstår *blir avbruten*
- Hur MÅR du då?
- Va? Jo jag mår bra
- Mhm bra... men HUR MÅR du då?
- Det knallar och går tackar som frågar, haha!
- Det är X från AM3 det här alltså
- Ja det har jag *blir avbruten*
- Men då vidarebefordrar jag ditt beslut att inte-Y då så tar du hand om dig. Hej...hejd-!
Den som ringer lägger på innan den hunnit avsluta meningen.

Director's note: Utgår här ifrån att det finns ett papper någonstans som säger att min intelligens är aningen under medel, såtillvida att det inte finns något hopp om några slags uttryck med någon som helst röd tråd som kan förstås av andra människor, och att det därför är bäst att uttolka vad kan ur så lite möjligt innan effekten av suggestion genom frågor uppstår...eller något...

Demonstration av hur jag känner rörande samtalet, 
samt min trovärdighet vid framställande av klagomål
- "missförstod nog bara"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar