6.11.2015

Catch 'em while they're young (only)

Brorsonen, nyss fått sommarlov från 2an, springer runt gården och sjunger på reklamjinglar. Det är alltså dags att introducera kvalitetsmusik, och fånga upp detta intresse. Jag vill minnas att någon introducerade mig för Metallica i denna ålder, och att det även förekom en del Black Sabbath. Detta fastnade dock inte riktigt just då. Det tog några år tills Master of Puppets blev intressant och sådär.
Vad som var all the rage då det var ju Marilyn Manson, veckan efter Aquas senaste video slutat gå...



Coma white öppnade en värld av asball estetik. Whohoho! Vill minnas att jag först såg videon på SVT:s program Voxpop och köpte ett antal MM skivor för att hitta rätt då jag inte mindes alls vad låten hette. Kom fö från Mechanical Animals, precis som The Dope Show och lite annat smått och gott. Mycket svart och kostymer och bleka faces, all the rage ( i ca 10 år)! Såklart var det elP som vallade undertecknad runt stadens skivaffärer (som jag tror uppgick till hela två stycken, Åhlens icke inkluderat).

För dagen sitter jag med min lilla Chivviskompis på altanen i solen och lyssnar på Nicki Minaj's Only. Inte mycket har förändrats gällande estetik och det där va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar