5.31.2015

Över och ut

Tentaplugget är officiellt över för denna gång. Jag har nu sammanställt, skrivit om bearbetat och jobbat med seminariematerialet och tillhörande litteratur i 3 veckor ( ge eller ta någon dag för opponeringar n such) och känner mig rätt väl förberedd. Det jag inte har i huvudet har jag i anteckningar så jag hoppas att det ska gå bra imorrn. Lite extra nervöst är det ju när denna tenta markerar slutet för min grundutbildning. HJÄLP!!!
Till hösten inleds fördjupningskurserna med 30 hp Rätt och psykologi (vittnen och sådant) det ska bli spännande! Jag känner mig likt en jättebebis som blir tvingad sakta men säkert bort från universitetets varma famn till den ogästvänliga världen som vuxen (tm) och ansvarig arbetare... det är svettigt.


Konstaterade i samspråk med familjen att så redo som jag är nu blir jag nog aldrig inför kommande prövningar . Alla nagelband är bortknåpade, håret ligger i drivor vid skrivbordet (not kidding...), tänderna är gnisslade till stumpar och jag är i behov av en lång lugn sovmorgon. Allt är som det ska vara alltså...

Resten av kvällen ska jag se Trailer Park Boys med Ju och K och bara relaxa och ta det lilla lugna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar