5.16.2015

Det gnisslande hjulet får smörjan, eller hur är det där?




Alltså, man har klagat på att det händer så lite här och det må vara befogat men jag bryter idag min tystnad för att berätta varför.
Jag har blivit upptäckt och ska flytta till LA....eller så inte. Kanske ligger det närmare sanningen att det är två veckor och en halv helg kvar till tentan, och inte mindre än 2 dagar (istället för 3 som jag trodde och NÄSTAN följde med familjen på äventyr i tron om att jag kunde plugga ikapp på måndag haha...jävla tur att det inte hände!)kvar tills jag ska opponera på ett PM.

This opponering....jag har ingen aning om hur! Jag har 15-25 minuter på mig att täcka visst många punkter men alltså...hur detaljerad ska man vara? Och hur får jag min giftdoppade tunga att formulera denna ganska...uttömmande kritik konstruktivt? Man har inte ens ett observationstillfälle innan, och blir som brukligt betygsatt. Jag är asnervös. Nästan nervösare än inför själva tentan...
Så igår, idag och imorgon lägger jag på opponeringens finslipning, efter att ha lagt grunden under veckan och det känns onekligen som en ganska stor portion tid för något som ska avhandlas så snabbt. Oh well, overdo it and have a fit har jag väl döpt ett antal inlägg till genom tiderna....

Annars...
Jag är solo i helgen men Colle. Vi myser och skriver kritik, han ska snart få börja höra på repetitionen och tidtagningen. Sedan ska vi gå ut på kvällningen och leka med Krokkis också, det har jag lovat.

Annars II ser jag på Daredevil som matsällskap (fast det ska talas om att det andra sällskapet är väldigt närvarande när det vankas mat), och jag såg DD filmen igår som kvällsmys med K. Jag gillar när han blir lite slapped around så där, det är nice. Han är lite klumpig och så där, det är bra. Gillar inte när han ska höra hela staden och allt samtidigt, hemskt disturbing.

Annars III, har jag en sjungande huvudvärk from hell som vägrar lämnar mig ifred. Har haft den i två veckor snart, det gynnar tentaplugget plenty oh yes...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar