1.27.2015

Tried so hard to make the pieces all fit

Men de gör de inte. Inte i knäna på mig iallafall.
Nyss hemkommen från ortopeden kan jag berätta att jag har två problem i mina kära knän

1. Jag är väldigt överrörlig, rörelsen sker alltid till stopp istället för som det ska göra vilket gör att jag är skadebenägen.

2. Jag har Chondromalacia patellae, alltså knäskålen är ojämnt formad vilket gör leden förbannand 
och så får jag ont.

Boten på detta är ingen bot utan träning under sjukgymnasts uppsikt, så jag kan gå ner i vikt. 
Alltid detta tjatande om vikten fastän jag fick skriva ned mina mål och ge till honom, där fanns
 ingenting om vikten. Men men...

Min reaktion på dessa nyheter är att vilja anmäla mig till årets fjällmara och börja springa igen. 
Ja mycket logiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar