12.30.2014

Blir du avundsjuk nu?

Vi ser Oz igen då jag var för trött för att uppskatta serien då vi såg den i våras. Ju uppskattar den väldigt och vi är båda hemskt tacksamma att el P sände den vår väg.
I vilket fall så ser vi en scen där Keller mottar ett bj från en fellow inmate då Ju frågar mig om jag blir avundsjuk. Frågan gör mig minst sagt förvånad men Ju ser helt oberörd ut. Så många frågor om hur min kära syster ser mig kommer upp till ytan och jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
 Jag låter tystnaden göra sitt och bara tittar på henne.
Tillslut stiger färgen i hennes ansikte då hon utbrister: Nej! Jag menade inte så!

Det visar sig att vad Ju tänkte på var tatueringen som syntes på Kellers vänstra arm, den är en avbild av Jesus på korset för att symbolisera hur Keller är larger than life (nu tror jag pga google att tatueringen är Chris Melonis men ja). Jag hade tidigare nämnt att jag var avundsjuk på hans tatuering och ville ha en liknande om än inte med samma motiv (lite härligt impulsivt).



Ju producerade därför förslag på motiv då vi bannlyst infinity 8:an pga Rotenburg samt hipstervarning samt the infinity killer

1. Rättvisedamen, med blindfold, svärd och våg
2. paragraftecknet
3. Några toppenidéer?


OBS oroliga själar jag ska inte tatuera mig!!

2 kommentarer:

  1. El Läserbokstavligt-o30 december 2014 kl. 15:27

    "Några toppenideer?" känns som lite absurd tatuering, men med en härligt vetgirig attityd.

    SvaraRadera
  2. Klappar händerna lite åt fynderierna =)

    SvaraRadera