12.04.2013

You have been weighed, you have been measured, and you have been found NOT wanting



Japp, beauty shots på hjärnan, all clear.
Test av my lemony essence lämnat, förväntat all clear, då den var klar, catch my drift?.
3 liter blod, förväntat all clear.
De hade haft ett fall en gång med en psykpatient som också defied all nature och hade syfilis så de testade det med. Just for the fuck of it som den store Trent Reznor brukar säga. Men på den fronten måste jag säga att jag tror att det är hemskt lugnt. Om det är något the great Norman Osborn inte har så är det Hitlersjuka.

(Hade här en bild på en syfilissjuk människa från tiden innan antibiotika, följare på twitter har redan sett den men den tåls att visa igen. Resten av er får helt enkelt använda hjärnkontoret, eller söka reda på @historyinpics på men for the love of sanity googla det inte. Jag gjorde det nyss. Sittandes in the open på campus. Oh my...)


Måste nästan uttrycka min besvikelse över hur odramatiskt det här med ryggmärgsvätskeprovet var. Internet [flashback, men även vårdguiden] hade ju lurat i mig att det skulle ta en halvtimmes droppande lidande följt av minst två dagars, men mest typiskt två veckors blixtrande huvudvärk i sängläge.

Det tog allt som allt 2 minuter, och det som gjorde ondast var när han petade på nerven med nålen, men det är liksom ingenting mot hur den blixtrar (mycket blixtar idag) ned i benet. Mycket odramatiskt alltså. Han gav tandläkarbedövning i ryggen som hette xylocain, dess likhet med kallocain var väl det mest oroande med det hela. Detta var så klart mycket bra när jag tagit fel på dag och således hade gjort schemat klart i tisdags för att jag inte skulle några huvudkrävande aktiviteter igår. Idag är det däremot business as usual.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar