4.30.2013

Efter sjukgymnasten....what is to be done?

Så efter att ha varit till sjukgymnasten igår för min skröpliga lekamens skull är jag rådd att sätta styrketräningen på sparlåga ett tag såvida det inte är övningar där ryggen får vara absolut rak.
Den lilla grejimojjen i disken som det var någon typ av vätska i hade gått sönder och det där blöta rann ut och gjorde disken tjockare på fel ställe = ont när jag ska röra på mig.
 Tränade jag ändå måste jag äta stående, eller sittandes på kanten av stolen- får inte bli stillasittande med mindre än absolut rak rygg och så ska jag rehabba en gång i timmen.
Det skulle ta "några veckor" till innan ryggen var bra, och sedan skulle den vara känslig för att samma sak skulle hända igen. Får alltså ta det lite varligt, inga problem, det är ju i det stora hela mitt signum!

Knäna trodde han var överbelastade under lång tid och att de därför var känsliga som ögat, och möjligtvis att jag hade skadat senorna. Det var svårt att hitta något fel sa han när det inte gjorde ont bara på ett ställe, men eftersom jag inte utsatt dem för någon yttre påverkan så trodde han inte på någon större skada. Utförligare koll på måndag.

The question of the hour är då...vad tränar jag istället?
Någon större mängd cykling blir inte av med tanke på ryggen, tung styrka går bort. Någon större mängd löpning går inte heller att hålla igång. Blir det promenader och schack?
Tips, tankar, råd och rättning?

2 kommentarer: