2.12.2017

Jobb. Ansökan. Me. R n hire me.

Jag har äntligen kommit igång med att söka jobb. Till sommaren, indefinitely, alla sorter. Jag vill så gärna ha ett jobb. Uppsatsen som jag både älskar och hatar har fått det att framstå som ett mycket attraktivt alternativ att äntligen komma in i arbetslivet.

Uppsatsen innebär mycket arbete och det har varit svårt att bearbeta den med någon vidare klarhet. Nu börjar det äntligen lossna igen från att bara vara svarta rader på vitt papper (för jag har läst den framlänges och baklänges och kan materialet så väl!) till att vara ofärdiga meningar. Ofärdiga, inkompletta, felaktiga på sina håll. Kan äntligen flytta runt stycken, sektioner och åstadkomma bättre flow. och tydligare röd tråd. Nu är det bara att hoppas på att handledaren ser detta, och låter mig lämna bort skiten.

Filosofin är jätterolig, och jag skulle gärna fortsätta med den men det går trots allt på halvtidsdistans eller något. Jag vill ha ett eget litet ställe någonstans och påbörja farmandet av chivvisarna. Det är spännande och lockande att prova på att göra något annat än det invanda och bekanta, vilket här alltså är studentlivet.

Efter en tids oro och allmänt pissmående börjar allt äntligen ta form. Solidifiera sig istället för att vara   hopblandad abstrakt stress. Det är världens lättnad. Jordens bästa. Livets gryta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar