11.23.2013

Rollin' & Scratchin'


Ljudet av min kontorsstol, och likväl ljudet av Daft Punk på Runnin' listan på Spotify. En är en aning aktuellare än den andra den krispiga lördagsmorgon i årets skymning.

Besökte sjukgymnasten igår som konstaterade att min rygg var på bättringsvägen, men att jag måste stärka den så mycket jag bara orkar. Min mjuka rygg böjer sig på fel ställe, har missformade kotor och det är därför otroligt lätt hänt att samma sak händer igen utan minutiös koll på teknik. Men hon är energisk och engagerad den här nya sjukisen och jag kom därifrån med ett tusental nya övningar, så allt
är on track.
Hon var hemskt intresserad av om jag tänkte fortsätta med styrkelyftsträning (aka basövningar?) då hon tyckte det var toppen för att stärka upp förfallet igen.

Vi hann även prata igenom mina knän igår, en långdragen historia som jag säkert nämnt tusen gånger tidigare, och hon konstaterade att de var så in i bomben överbelastade. Alla rörelser gjorde ont, och hon visade mig pedagogiskt på en modell att det berodde på att ligamenten, menisken, muskelfästena, och senan ovanpå det hela allt var irriterat och överbelastat. Hopparknä samt allmän irritation. Hon tejpade och sa att det hjälpte en del, men det känns som om det rinner vatten utanpå knäna av det. Konstigt.
Till att börja med ska jag göra lite rehabövningar och inte promenera mer än 30 min/dag, inte springa något. Cykla fick jag göra eftersom det kanske var svårt att ta sig någonstans annars, men inte just mer.
Hoppas på att det är den här omgången som hjälper!


Det kanske verkar vara bara prodigy, men ja det är massor av Daft Punk också...och AFI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar