9.06.2013

Endlos Endlos

Har just skickat iväg modern efter en kvick visit här på slätten. Snakis! Snakis!
Hon kommer åter imorrn turligt nog.


Annars går det bra att starta den nya terminen. Trodde på katastrof, måste jag erkänna, senast på tisdagsmorgonen. Det var lite krångligt där med att få luft och hålla åter det där blöta i ögonen. Det rann aldrig över turligt nog då allt gick mycket bättre än förväntat. Bättre litteratur, bättre grupp, bättre ämne (tja läs inga sokrater istället). Jag kände bara att jag inte orkade med en termin till med det där energitjyveriet.

Det enda som inte är som det ska är den där träningsbiten, och den har jag lite svårt att se var på schemat det ska passas in även om det var aktuellt. Mina schemaläggande vanor måste bli lite flexiblare än vad de är, och bara det är värt lite luftlöst väsande. Helt utanför boxen.

På tal om boxen måste jag också säga att det här med hund, efter snart en veckas hundägande, är rätt bra för den där sociala rädslan. På något sätt är det lättare att bryta bubblan genom att ta en hundpromenad så till den grad att det hjälper bubblan att aldrig riktigt bli en bubbla. Det är en trevlig utveckling. Det var inte roligt förra terminen att vara i bubblan. Har inte direkt blivit sociala navet, jeez jag är ju Silent Bob, men kan iallafall andas i samma rum som andra. Bra utveckling, bra startpunkt. Uppmjukad till den grad att jag funderar på att gå på klassfesten...kanske...om vinden ligger från rätt håll...och kanske...och funderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar