9.15.2012

Push the writer to the wall, It may come but it will pass

Inatt bakade jag, bananbröd och potatis-smuffins resultatet blev jävligt bra om jag får säga det själv. Och jo jag får ha en åsikt fast jag gillar snabbkaffe och pärmjöl-och-cola-och-tabasco-sås. I vart fall, det var början för dagen.  Nice nice. Sms:ade med en nygammal bekantskap så länge som förklarade hur givande det var att spela dart. Det var spännande!

Sedan var jag på stöldmarknad med Elsa Triolet och fyndade inte mindre än 2 kavajer som det har rökts många cigarrer i. Jag kommer gå runt klädd som "Gågubben", kom på när jag kom hem att jag faktiskt hade matchande kjolar. Nice Nice. Fick dessutom nöjet att umgås med Elsa som sagt, och fick en melon av densamma. Jag hoppas att jag kom ihåg att tacka, annars tack så mycket! Fyndade också ett halvkilo te för 30 kr, förstår ni lyckan?! Fynd! Och jaja, som vanligt glömde jag att kjolen drar åt norr och jackan åt söder, men vädret var som vanligt så behagligt att jag intet märkte - det bjuder jag väl på...igen.

Såg en bronsstatyett, eller vad man ska kalla det, av Hitler, lite oväntat måste jag säga och varken Sturms eller Elsa delade min glädje över att ha hittat ett sådant udda föremål. När jag frågade om jag fick ta  en bild skakade försäljaren bara på huvudet, han tyckte nog jag var lite underlig. Men visst tog jag en bild ändå. Förvänta dig en bild El P, så du kan visa kompisarna. Fick mig en pratstund med en man som påtalade vilka svin japanerna och koreanerna varit i ww2, true that.

Städade sedan undan allt från bakningen, arbetade på medveten närvaro medans (det sket sig nämligen totalt på Sivia, allt folk, allt blev för mycket - zonade ut där) efter en inspirerande konversation igår.

Klämde på detta in en tvätt, gym och lagar nu mer mat. Ugnsbakad petatis och marotas med sådan där fried chicken medan jag lyssnar på Flood I.
Jeez, det känns som om jag levt i verkligheten idag. Det är en känsla man är rätt nöjd med. Har till och med börjat heja på grannarna, my god det är ingen hejd!

PS och oroa er inte nu, jag har pluggat med. Ska skriva PM nu också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar