7.28.2011

Boys n' their toys [I most certainly failed to close that damn gap, deadline delayed 2 weeks]

Det är fredag, en underbar, kort och ynklig fredagsjävel. Imorgon är det lördag, ofrånkomligen. Då skall jag åka till Täfteå dansbana. Panschiz?Näe, goddamnit det heter mogen!
Annars har jag idag the träningsvärk from hell, joggade med Elsa-hot-to-trot-Triolet igår. Återhämtningsjogg sa jag, javisst om jag orkar sa hon, bitch please sa jag, challenge accepted sa hon. Sedan löpte hon iväg och allt jag såg var en stjärtspegel vajande i vinden. Nej, jag hängde på men den där återhämtningen blidde det nog inte mycket av med. Kort distans istället, så jag bättrade på återhämtningen då jag kom hem med liten runda till. Days like this in times like these är man glad åt sitt stillasittande jobb väldigt mycket!
Till min stora glädje hänger Puttes träningsintresse kvar! Igår på väg till badet sa han att saknat att träna och att hans stora armmuskler ville ha meeer! Min hakade plockade jag upp från gräsmattan och lovade rematch på lördag.
På tal om bad, Sturms försökte rida in en uppblåsbar drake igår, gick sådär. Men segern var stor de sekunder hon lyckades! Hon hade smort in ansiktet med gräsklipparolja för att vara lite Rambo, var nog däärför det gick så bra! Såklart var även jag tvungen att prova. V for victory är min story and I'm sticking to it.

ST:The Next Generation förkovringen fortgår, bårdisPicard samlar inte många poäng, nej nej, bara icke händelser. Men the Q! Dekadensens förridare i rymden, han motiverar alla hardships som besättningen utsätts för med att han skall testa deras godhet, haha! Splendid! Dessutom introducerades karaktären genom en episode där han i röd silkig domarutstyrsel (mer kardinal men ändå) laid down the law. Nice nice.

Vi hade även en liten Spock/Kirk kväll härom kvällen, inte slash you filthy microbrains utan med hjälp av spotify. Sök på Spock and enjoy what's coming. Mexicanare älskar Spock, de älskar att sjunga - hur bra kan det bli? 

Nej, nu är det jobb som gäller. Sitter på min post och säger välkommen, lite som en gränsvakt. Sedan skriker  jag raus när de passerar på vägen ut. Man måste förgylla vardagen.

2 kommentarer:

  1. Prova vad exakt? Var det gräsklipparoljan du menade att du var tvungen att prova?

    Btw, i möra rullar jag hemåt. Tyvärr lär jag inte vara hemma i tid för tripp till Täfteå, men jag får leva genom dina storys...

    SvaraRadera
  2. Jag var tvungen att mounta draken såklart! Man vill ju veta om man kan ta en drake i en fight liksom.
    Welkom hit, welkom hem ellus P:us!

    SvaraRadera