12.07.2009

Generallissimus och flaskhalsen




Min fader- vår fader, general sekreteraren i Tapelake- stod för två sekunder sedan med ett vapen mot mitt huvud.

Eller låt säga över mitt huvud. När jag hotade att gömma de nyinköpta Iprenkartorna, (vilken den första han redan hade tömt i sig...) så höjde han julmustflaskan och gav vinkeln obehagliga grader. Den tippade närmare och närmare mitt flottiga nytränade huvud och jag hörde julmusten fräsande skvalpa runt där inne. Jag såg korken ligga på bordet och visste att han menade allvar.

Sturmis satt på andra sidan bordet och eftersom julmust är mörkt och så är eftermiddagen så kunde jag inte se i reflektionen som spelade i fönstret om han hällde drycken i mitt huvud eller inte, så var jag tvungen att fråga henne vad han såg ut att tänka göra. Hon svarade oroväckande nog att han inte såg ut att ha bestämt sig själv.

Inuti Generalissimus huvud var det vilda västern. Han, Clintan, höll vapnet bet i cigaretten och frågade the low life om det kände sig lucky idag. Han spelade rysk roulette med tanken. Så tippade vågskålen över åt ena sidan, hanen klickade när den slog mot magasinet och han hade bestämt sig.

Som ett milt eftermiddagsregn droppade julmusten ner i mitt huvud. I made his day.


OBS! Bilden är helt orelaterad till inlägget, fundera inte ens!

3 kommentarer:

  1. bilden var helt ok, får åtminstone mig att tänka på helt andra personer än generalen...
    (slösa inte med julmusten!!!)

    SvaraRadera
  2. Lägg en c-vitamin brus i en godisskål, servera intet ont anandes person, t ex syster, som samtidigt sitter och dricker julmust - and let the fun begin....

    SvaraRadera
  3. Onda tomtar gör så el P- ONDA tomtar som inte kan handskas med sårsprit...

    SvaraRadera